Biuletyn Informacji Publicznej
Przyjmowanie skarg i wniosków
Sprawa:
Organizacja przyjmowania, rejestrowania i załatwiania skarg i wniosków w Powiatowym Inspektoracie Weterynarii w Cieszynie.
Przedmiot sprawy:
Rozpatrzenie skarg lub wniosków wniesionych do Powiatowego Lekarza Weterynarii w Cieszynie.
Katalog rozpatrywanych skarg i wniosków :
Skargi i wnioski rozpatrują i załatwiają właściwi - w zależności od treści skargi lub wniosku - kierownicy Zespołów Inspektoratu zgodnie ze swoimi kompetencjami obejmującymi sprawy w ramach zadań realizowanych przez Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Cieszynie.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, DZIAŁ VIII Kodeksu postępowania administracyjnego pt. "Skargi i wnioski" oraz rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46).
Wymagane dokumenty :
Przyjęcia skargi lub wniosku nie uzależnia się do złożenia jakichkolwiek dokumentów uzasadniających rację skarżącego.
Opłata :
Wniesienie skargi lub wniosku oraz późniejsze ich rozpatrzenie zwolnione jest z opłat skarbowych.
Organizacja przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków :
Za prawidłowe i terminowe przyjmowanie, rejestrowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków oraz właściwe zorganizowanie przyjęć obywateli w tych sprawach odpowiedzialny jest Powiatowy Lekarz Weterynarii w Cieszynie .
Rejestrowanie, organizowanie oraz nadzorowanie załatwiania skarg i wniosków w Inspektoracie należy do Zespołu ds. administracyjnych w PIW Cieszyn w ramach realizowanych zadań .
Tryb przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków :
1. W Powiatowym Inspektoracie Weterynarii w Cieszynie interesanci wnoszący skargi i wnioski przyjmowani są w każdy poniedziałek w godzinach od 14:00 do 15:00
2. Na tablicy ogłoszeń, w miejscu ogólnie dostępnym, wywiesza się informacje
a) o godzinach pracy Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Cieszynie.
b) o terminach przyjmowania interesantów w sprawach skarg i wniosków przez kierownictwo i pracowników pracy Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Cieszynie.
Skargi i wnioski rozpatrują oraz załatwiają kierownicy Zespołów Inspektoratu zgodnie ze swoimi kompetencjami w trybie i terminach wynikających z przepisów Działu VII Kodeksu postępowania administracyjnego.
Terminy załatwiania skarg i wniosków :
Załatwianie skargi lub wniosku następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu jednego miesiąca. W przypadku niezałatwienia sprawy w tym czasie, skarżący się lub wnioskodawca zostaje powiadomiony o przyczynach zwłoki oraz o nowym terminie jej rozpatrzenia.
Miejsce przechowywania skarg i wniosków :
Oryginalna dokumentacja dotycząca rozpatrzonych spraw przechowywana jest wraz z rejestrem skarg i wniosków.